Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

λάβαμε και δημοσιεύουμε το ακόλουθο mail



Αναδημοσίευση από εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ της Κυριακής 29-7-2012


ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

                Κατά καιρούς επανέρχεται στην επικαιρότητα με αρνητικό τρόπο και ανάλογα με τις διαθέσεις της πολιτικής εξουσίας και των εντεταλμένων κονδυλοφόρων της το ζήτημα των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών.
Η νηφάλια προσέγγιση τέτοιων θεμάτων και μάλιστα σε περίοδο βαθιάς οικονομικής ύφεσης και συρρίκνωσης των λαϊκών εισοδημάτων είναι δύσκολο εγχείρημα, αλλά είναι απαραίτητη. Κατ’ αρχήν θα πρέπει να διευκρινιστεί για ποιό λόγο προβλέπεται από το Ελληνικό Σύνταγμα (άρθρο 88 παρ. 2) ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση των Δικαστικών Λειτουργών και αν αυτή δικαιολογείται δικαιοπολιτικά. Στα Συντάγματα άλλων ευρωπαϊκών κρατών δεν γνωρίζουμε να υπάρχει παρόμοια πρόβλεψη, αλλά ούτε υπήρχε τέτοια στα προγενέστερα Ελληνικά Συντάγματα. Παρόλα αυτά ποτέ δεν τέθηκε σε καμία άλλη χώρα παγκοσμίως αμφισβήτηση για τον ιδιαίτερο τρόπο αμοιβής των δικαστικών λειτουργών που ρυθμίζεται σε νομοθετικό επίπεδο και είναι πολλαπλάσια των μισθωτών στο δημόσιο τομέα. Η πρόβλεψη σε Συνταγματικό επίπεδο των αμοιβών των Δικαστών φανερώνει ακριβώς την τακτική των Κυβερνήσεων στην Ελλάδα να συμπεριφέρονται διαχρονικά στην δικαστική εξουσία ως θεραπαινίδα αυτών και ως φτωχό συγγενή που θα παρακαλάει κάθε φορά για ισότιμη μεταχείριση και θα αναγκάζεται να προσφεύγει σε δικαστική προστασία για την αναγνώριση των αιτημάτων της, δεχόμενη έτσι πολλές φορές την αυστηρή κριτική και την απαξίωση από το λαό. Ξεκινούμε κατ’ αρχήν από την παραδοχή ότι οι δικαστές και οι εισαγγελείς είναι άμεσα κρατικά όργανα, ισότιμα με τους βουλευτές και τους υπουργούς, φορείς της δικαστικής εξουσίας και δεν έχουν καμία απολύτως σύνδεση με την διοίκηση και τους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι υπάγονται στην εκτελεστική εξουσία. Οι αποδοχές τους είναι ανάλογες με την θεσμική τους ιδιότητα και συνδέονται με ένα πλέγμα διατάξεων (άρθρα 87-92) του Συντάγματος που κατοχυρώνουν την προσωπική και λειτουργική τους ανεξαρτησία. Υπόκεινται σε πολλαπλούς περιορισμούς, αδιανόητους για οποιονδήποτε άλλον πολίτη,  τόσο στην κοινωνική και καθημερινή τους ζωή όσο και σε νομικό επίπεδο. Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφερθεί το άρθρο 23 παρ. 2 που απαγορεύει την απεργία με οποιαδήποτε μορφή, το άρθρο 89 παρ. 1 που απαγορεύει την παροχή οποιασδήποτε άλλης μισθωτής υπηρεσίας και οποιουδήποτε άλλου επαγγέλματος, καθώς και πλήθος διατάξεων του Κώδικα Δικαστικών Λειτουργών για την κοινωνική τους συμπεριφορά. Στα πλαίσια των υπηρεσιακών τους καθηκόντων μετατίθενται αρκετές φορές κατά τον επαγγελματικό τους βίο σε Δικαστήρια όλης της Χώρας και οι μεταθέσεις αυτές είναι συνεχείς και επαναλαμβανόμενες μέχρι και τον βαθμό του Αρεοπαγίτη, δημιουργώντας δυσχέρειες σε μια μόνιμη εγκατάσταση της οικογένειάς τους. Δεν αναγνωρίζεται κανενός είδους ωράριο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται καθημερινά στις οικίες τους επί πολλές ώρες, χωρίς Κυριακές και αργίες, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας. Η ιδιαίτερη λοιπόν μισθολογική αμοιβή που τους αναγνωρίζουν όλες οι κοινωνίες δεν έχει να κάνει ούτε με τον πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών τους, ούτε με κάποια ξεχωριστά νοητικά προσόντα που διαθέτουν, αλλά με όσα παραπάνω αναφέρθηκαν και κυρίως με την ανάγκη διασφάλισης της ανεξαρτησίας τους είτε όταν κρίνουν διαφορές μεταξύ ιδιωτών είτε διαφορές ιδιωτών με το Κράτος.  Η θεσμική εξάλλου ιδιότητα των βουλευτών και των υπουργών είναι αυτή που διασφαλίζει σ’ αυτούς ιδιαίτερα προνόμια, χωρίς να είναι απαραίτητο να διαθέτει ο βουλευτής κανενός είδους πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών.
Όμως ποιές είναι αυτές οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών που στέκονται αφορμή να τους στείλουν στο ανάθεμα οι πολιτικοί, δημοσιογράφοι και πρόσφατα και τραπεζικοί όμιλοι και πόσο προκλητικές είναι; Η στρέβλωση της πραγματικότητας ξεκινάει από το τέχνασμα να παρουσιάζονται σαν μισθοί των Δικαστών οι αμοιβές των Αρεοπαγιτών που αριθμούν 61 άτομα και όχι των Δικαστών του δεύτερου (Εφετείων) και κυρίως πρώτου (Πρωτοδικείων και Ειρηνοδικείων) βαθμού που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία του Σώματος που αριθμεί περί τα 3.000 άτομα. Το σύνολο λοιπών των μηνιαίων εισοδημάτων τους κυμαίνεται στον πρώτο βαθμό από 2.000 μέχρι 2.900 ευρώ (βασικός μισθός και κάθε είδους επιδόματα). Από τα ποσά αυτά θα πρέπει να αφαιρέσει κάθε καλόπιστος αναγνώστης τα ποσά που δαπανά ο Δικαστής που υπηρετεί σε Δικαστήριο μακριά από τον τόπο κατοικίας του (έξοδα ενοικίου ή ξενοδοχείου, διατροφής, μεταφορικά κλπ) και τα οποία καταβάλλονται αποκλειστικά από τον μισθό του, καθώς και για αγορά βιβλίων και νομικών περιοδικών, πρόσβασης σε τράπεζες νομικών πληροφοριών, που είναι απαραίτητα για την εργασία του. Η καθαρή αμοιβή που απομένει λοιπόν υπολείπεται κατά πολύ από αρκετούς άλλους εργαζόμενους σε ΔΕΚΟ, Δημόσιο, ιδιωτικό τομέα και ήδη έχει αρχίσει να δημιουργείται πρόβλημα διαβίωσης πολλών οικογενειών, σε συνδυασμό με τις περικοπές ύψους 38% στο ετήσιο εισόδημά τους που έχουν υποστεί μέχρι σήμερα.
Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι δεν μπορεί να γίνει κανενός είδους μισθολογική σύγκριση με τον υποτιθέμενα συγκρίσιμο βουλευτή, ο οποίος απολαμβάνει αμοιβή ίση με τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, πλέον των αμοιβών των Επιτροπών της Βουλής, των δαπανών ενοικίου, μετακίνησης (για τους βουλευτές της επαρχίας), ατελειών, οργάνωσης γραφείου κλπ, ενώ παράλληλα- μετά την κατάργηση του ασυμβίβαστου- μπορεί ελεύθερα να ασκεί την όποια επαγγελματική του δραστηριότητα. Οι δικαστές τείνουν να μετατραπούν-με συνειδητή επιλογή της πολιτικής εξουσίας - σε υπαλλήλους έκδοσης αποφάσεων, που θα είναι εύκολα χειραγωγήσιμοι  και συκοφαντημένοι στην ελληνική κοινωνία. Είναι χρέος κάθε δημοκρατικού πολίτη να μην αφήνει πλέον τους προβοκάτορες, που εξυπηρετούν άνομα και ιδιοτελή συμφέροντα, να τον παρασύρουν σε μίσος εναντίον κάθε επαγγελματικής ομάδας που αγωνίζεται διεκδικώντας αξιοπρεπείς αμοιβές και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
Θεσσαλονίκη, 23-7-2012

Χριστόφορος Σεβαστίδης, ΔΝ – Πρόεδρος Πρωτοδικών
Α’ Αντιπρόεδρος Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

Χαράλαμπος Σεβαστίδης- Πρωτοδίκης
Μέλος του ΔΣ της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων.


17 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια, συνάδελφοι, διότι γράψατε ένα άρθρο κατανοητό στον απλό πολίτη και με ύφος ταιριαστό σε δημόσιο διάλογο και όχι "από έδρας". Δύο παρατηρήσεις μόνο:
    α) Αφού στόχος είναι η νηφάλια προσέγγιση, ήταν άτοπη η έκφραση για εντεταλμένους κονδυλοφόρους της πολιτικής εξουσίας. Όχι ότι δεν υπάρχουν, αλλά ο μέσος δημοσιογράφος απλά δεν γνωρίζει το θέμα. Δημιουργούμε άνευ λόγου αρνητικά αντανακλαστικά, αφού δεν γίνεται διάκριση και έτσι επομένως χαρακτηρίζεται όποιος έχει γράψει κάτι αντίθετο από τις θέσεις μας.
    β) Πρέπει πάντως να τσεκάρετε την εξής ύπουλη τακτική, που έχω δει στην τηλεόραση: ενώ συχνότατα στις ειδήσεις γίνεται λόγος για τους μισθούς διαφόρων ομάδων εργαζομένων και τα νούμερα που δίνονται είναι πάντα σε καθαρές αποδοχές, κατ' επανάληψη έχω δει για εμάς να αναφέρονται οι μικτές αποδοχές μας ως μηνιαίος μισθός, χωρίς άλλη διευκρίνιση και ο κόσμος νομίζει πως ο μέσος δικαστής παίρνει 5.000 ευρώ το μήνα. Πρόκειται για μεθόδευση που, όποτε εντοπιστεί, θα πρέπει η Ένωση να αντιδράσει έντονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το συγκεκριμένο κείμενο πιστεύω ότι αποτελεί μια εμπεριστατωμένη και χωρίς υπερβολές απάντηση σε όλους εκείνους, οι οποίοι με έντονη διάθεση λαϊκισμού αναφέρουν ότι "ο μισθός του απλού εργάτη συνεχώς μειώνεται, οι δικαστικοί τι θά πάθουν αν χάσουν ένα μικρό μερίδιο από τους παχυλούς μισθούς τους". Η νομοθετική και εκτελεστική εξουσία όμως είναι σίγουρό ότι για άλλη μια φορά θα κωφεύσει, όχι μόνο όσον αφορά τις απολαβές των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών, αλλά και την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και γενικότερα απονομής δικαιοσύνης. Ωστόσο θα αποτελούσε δικαίωση για εμάς, αν έστω η κοινωνία αντιλαμβανόταν ότι δεν είμαστε κάποιοι εύποροι αριστοκράτες, οι οποίοι ασχολούνται με την απονομή της δικαιοσύνης, αλλά λειτουργοί, οι οποίοι προσπαθούν να συντηρήσουν αξιοπρεπώς την οικογένειά τους και πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, αγωνίζονται να είναι σωστοί στο λειτούργημά τους, κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες όσον αφορά τις υποδομές αλλά και το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς συνθήκες. Μπράβο στους συναδέλφους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νίκος Τομπουλίδης1 Αυγούστου 2012 στις 11:44 π.μ.

    Το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί από τη μεριά των δικαστικών λειτουργών σε σχέση με τις ανακρίβειες και τα ψεύδη που εκτοξεύονται από την πολιτική εξουσία και τα εντενταλμένα ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά) αναφορικά με τη φύση του επαγγέλματος τους και τις οικονομικές αποδοχές τους, είναι η ορθή πληροφόρηση του απλού πολίτη. Δυστυχώς, ο κόσμος παραπληροφορείται από συγκεκριμένα ΜΜΕ και συγκεκριμένους "μεγαλοδημοσιογράφους" με αποτέλεσμα να νομίζει ότι οι δικαστές εργάζονται μόνο τις ώρες που εμφανίζονται πάνω στην έδρα και ότι όλες τις υπόλοιπες ώρες και μέρες του μήνα "κάθονται"!!! Ενώ οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι η περισσότερη και ίσως δυσκολότερη δουλειά των δικαστών λαμβάνει χώρα στο σπίτι τους. Υπό το πρίσμα αυτό, ορθώς δημοσίευσαν το ανωτέρω άρθρο τους σε κυριακάτικη εφημερίδα με μεγάλη κυκλοφορία οι δύο αξιολογότατοι δικαστικοί λειτουργοί, στοχεύοντας στην ορθή ενημέρωση του απλού πολίτη για τα συγκεκριμένα ζητήματα τα οποία αναπτύσσουν με ιδιαίτερη σαφήνεια, περιεκτικότητα και λιτότητα. Γι' αυτούς τους λόγους η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα πρέπει να εξαρθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτα τα περι λειτουργων εχουν καταντησει γελοια στην ελλαδα. Δεν υπαρχει και κανενας που να εχει εργασια , ολοι λειτουργοι δηλωνουν. Το αρθρο ειναι σωστο και σαφεστατο οτι ο μισθος πρεπει να ειναι αναλογος της εργασιας. Ολα τ αλλα ειναι κομπλεξικα και βερμπαλισμοι που δεν πειθουν και κανεναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απαντώντας στον ανώνυμο της 1.8.2012 ώρα 12:46: Πράγματι, τα περί λειτουργών έχουν καταντήσει γελοία στην Ελλάδα. Το ζήτημα είναι, μήπως δεν πιστεύουμε και οι ίδιοι ότι είμαστε ανώτατοι λειτουργοί ισότιμοι με τις άλλες δύο λειτουργίες κατ'άρθρο 26 του Συντάγματος?Διότι ο σχολιαστής αυτός μάλλον αυτό πιστεύει, χωρίς να αναφέρει ρητώς την ιδιότητά του. Διότι, συνεχίζω, να κάποιος από εμάς πιστεύει ότι είναι υπάλληλος και όχι Δικαστής, τότε κακώς αμοίβεται και με όσα αμοίβεται. Ως λειτουργός, όμως, που ασκεί τη δικαστική εξουσία, χρειάζεται πλήρη θωράκιση της ανεξαρτησίας του απέναντι σε ιδιωτικά συμφέροντα και στις άλλες δύο εξουσίες. Τέτοιου είδους θωράκιση είναι και αυτή του άρθορυ 88§1 Συντ που αναφέρεται σε κατοχυρωμένες συνταγματικά αποδοχές, η σωστή ανάγνωση της οποίας, σε συνδυασμό με το άρθρο 87 και το άρθρο 26 του Συντ είναι ότι οι αποδοχές των δικαστών σε κανονικές οικονονικές και κοινωνικές συνθήκες απαγορεύεται να μειωθούν έστω και κατά ένα ευρώ, διότι η μείωση αυτή προσβάλει ευθέως την προσωπική και λειτουργική τους ανεξαρτησία. Σε ανώμαλες οικονομικές συνθήκες, όπως αυτές που διανύουμε, οι αποδοχές τους μπορεί να μειωθούν, μόνο όμως υπό δυο όρους: α)σε διαβούλευση ΠΡΙΝ από τις μειώσεις με τους εκπροσώπους της δικαστικής εξουσίας, διότι το μισθολογικό ζήτημα άπτεται ΑΜΕΣΑ της προσωπικής και λειτουργικής τους ανεξαρτησίας, πράγμα που βέβαια ουδέποτε έγινε στις απανωτές μειώσεις που έχουμε υποστεί και β)εφόσον τηρείται η αρχή της αναλογικότητας(άρθρο 25§1δ' Συντ)που όχι μόνο δεν τηρήθηκε αλλά παραβιάστηκε κατάφωρα αφού μέχρι στιγμής έχουμε υποστεί τις μεγαλύτερες περικοπές σε σχέση τόσο με τις άλλες δύο λειτουργίες αλλά και οποιονδήποτε αμοιβόμενο από το Δημόσιο. Τα άλλα περί σκληρής δουλειάς κλπ., με τα οποία συμφωνώ, αποτελούν πραγματικά και όχι νομικά επιχειρήματα, τα οποία σε κανέναν Δικαστήριο ελληνικό ή διεθνές(ΕΔΔΑ)δεν πρόκειται να έχουν κάποια τύχη. Ωστόσο, δεν μπορώ μαζί με τα συγχαρητήρια για την κίνηση των συναδέλφων να μην εντοπίσω την απραξία των υπολοίπων μελών τόσο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων όσο και των υπολοίπων Ενώσεων, στο μόνιμο φαινόμενο της παραπληροφόρησης που κινείται στα όρια της ποινικά κολάσιμης διασποράς ψευδών ειδήσεων εκ μέρους ενός σημαντικού τμήματος του Τύπου...
    Χ.Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ καλή η σκέψη για δημοσίευση του άρθρου σε εφημερίδα ώστε να δείξουμε στο λαό ποιές πραγματικά είναι οι αποδοχές μας και για ποιό λόγο πρέπει να παρέχονται στους δικαστές. Για τον ανώνυμο των 12.46... επειδή δηλαδή αγαπητέ φίλε χρησιμοποιούν στην Ελλάδα όλοι τον τίτλο του λειτουργού χωρίς να πρέπει να το κάνουν, σημαίνει ότι οι Δικαστές που τους το αναγνωρίζει το Σύνταγμα θα πρέπει να παραιτηθούν από την ιδιότητά τους αυτή και να γίνουν υπάλληλοι;; Θα ήσουν ικανοποιημένος αν σε δίκαζαν υπάλληλοι; Μάλλον δεν ξέρεις τι λές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βεβαίως είμαστε λειτουργοί. Οχι όμως μόνο ως προς τα οικονομικά μας, αλλά και ως προς τις υπηρεσικές μας υποχρεώσεις. Είναι δυνατόν το οκτάμηνο να θεωρείται λογικός χρόνος για να εκδίδουμε αποφάσεις ; Ολοι μας πρέπει να βλέπουμε ιεραποστολικά το λειτούργημά μας, να είμαστε απολύτως αφοσιωμένοι στη δουλειά μας, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και τα προσωπικά μας πρέπει να βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα. Ετσι θα είμαστε και πιο αποδοτικοί και κοινωνικά περισσότερο αποδεκτοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν νομίζω να υπάρχει φανατικότερος δικαστής στο θέμα της ταχείας έκδοσης απόφασης για θεσμικούς κυρίως λόγους. Ωστόσο, το να συνδέεται αυτό το θέμα με το μισθολογικό,όταν η καθυστέρηση αφορά μόνο ορισμένους συναδέλφους και ενώ είναι γνωστό ότι η συντριπτική πλειοψηφία έστω και αν αργεί εργάζεται ατελείωτες ώρες είναι όχι μόνο άδικο αλλα και ανεπίτρεπτο για λειτουργό,επιπλέον δε έρχεται σε αντίθεση με τη διεθνή χάρτα των δικαστών που ισχύει και στη χώρα μας, μεταξύ άλλων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιατροι , δικηγοροι, δικαστες, βουλευτες, δημοσιογραφοι, συμβολαιογραφοι, δασκαλοι, καθηγητες κτλ κτλ ολοι ειμαστε λειτουργοι και η ελλαδα υπολειτουργει.Ευτυχως που δε δηλωνουν και οι εργολαβοι, αν και αυτοι υπο ''ευρεια εννοια '' θα μπορουσαν (νομικο αστειο , οκ?) Το μονο που εμεινε απο το ροδο ειναι το ονομα του. Επαναλαμβανω βερμπαλισμοι κενοι σημασιας. Επαναλαμβανω επισης οτι οι μισθοι των δικαστων ειναι πλεον χαμηλοι αναντιστοιχα με την προσφορα τους και ιδιως σε συγκριση με αλλους τεμπεληδες, αλλα αν επικαλεισαι την οικονομικη ανεξαρτησια για να ζητησεις αυξηση ή ν αποφυγεις νεα μειωση , ευλογα θα ερωτηθεις απο που θα εξαρτηθεις αφου εισαι λειτουργος ? Ξεκολλατε απο τους τιτλους . Αν πας με το συνταγμα να πεισεις τον δυσπιστο συμπολιτη σου (γιατι αυτο ειναι το θεμα του τοπικ), μην απορεις που δε σε πιστευει. Εξαλλου η φιλολογικης φυσης προσεγγιση που εχει αρχισει να διαπνεει την ερμηνεια των καθε ειδους νομων, δεν το αφηνει ανεγγιχτο. Γι αυτο λεω οτι οταν εχεις τοσα επιχειρηματα πχ ειδος δουλειας, δυσκολια αυτης, σημασια κτλ κτλ και καταφευγεις σε πολιτικου υφους κορωνες θα εχεις και την αντιμετωπιση του πολιτικου. Οι δικαστες ειναι ανθρωποι της κοινωνιας. Ξανα επαναλαμβανω οτι απαντω στο πως πρεπει να πειστει ο κοσμος να μη βριζει και θεωρει προνομιουχους αυτους που -συχνα- ειναι το τελευταιο καταφυγιο του πλεον. Τωρα αν καποιοι θιγεστε που λεω οτι δεν υπαρχουν λειτουργοι, σιγουρα παντως οχι ολοι οσοι φερουν τον τιτλο δεν ειναι , καλα κατε και θιγεστε και καλα κανω και εγω και λεω την αποψη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι ορθό ότι αυτό το άρθρο βάζει σε μια τάξη τα επιχειρήματα, αντιπαρατιθέμενο στο βερμπαλισμό. Όμως μερικα επιχειρήματά του είναι εξ ίσου βερμπαλιστικά. Ο δικαστής οικειοθελώς υπάγεται στους περιορισμούς που αναφέρουν οι κκ. Σεβαστίδη. Κανείς δεν τους υπεχρέωσε, δεν έχουν εργοδότη. Έχουν αναλάβει ευθύνη έναντι του κοινωνικού συνόλου (λειτουργοί) και όχι υποχρέωση έναντι ιδιώτη (όπως οι εργαζόμενοι). Μ' αυτήν την έννοια η υλοποίηση των καθηκόντων τους είναι πρώτιστη προτεραιότητα και η αποχή τους για κάθε άλλο ζήτημα πέρα από αντιδημοκρατικές εκτροπές δεν θάλπεται από το Σύνταγμα (αυτό δε λέγεται). Επίσης πολλά λέγονται προς υπεράσπιση της ηθικής και συνταγματικής νομιμοποίησης των αποφάσεων του μισθοδικείου, λίγα όμως λέγονται για την ουσία των επιχειρημάτων της, ότι δηλαδή οι δικαστές εξομοιώθηκαν στις αμοιβές τους με αμοιβή που ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ λαμβανε ο πρόεδρος του ΕΕΤΤ (κατά παρέκκλιση του νόμου που ορίζει ότι δεν υπάρχει αμοιβή υψηλότερη από τον πρόεδρο του ΑΠ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλε των 7.32' καλά κάνεις και λες την άποψή σου και μεις καλά κάνουμε και έχουμε την δική μας. Το να διεκδικήσει ο Δικαστής τον ανάλογο με την θεσμική του θέση μισθό δεν είναι ζήτημα εντυπώσεων που θα έχει στην κοινωνία. Αν η διεκδίκηση γίνει με σημαία το είδος εργασίας, δηλαδή την πολύωρη απασχόληση, την δυσκολία κλπ τότε κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Διότι υπάρχουν και άλλες κατηγορίες εργαζομένων που εργάζονται κι' αυτοί πολλές ώρες σε δύσκολες εργασίες(πχ γιατροί). Ο Δικαστής είτε σου αρέσει είτε όχι δεν είναι συγκρίσιμος με τον δημόσιο υπάλληλο ή τον ελεύθερο επαγγελματία που αναφέρεις. Οι Δικαστές είναι μεν κομμάτι της κοινωνίας αλλά αυτό δε σημαίνει ότι κάνουν εργασία φασόν και δουλεύουν με χρονοχρέωση. Το αίτημα για διακριτή μεταχείριση έχει συνταγματική βάση και αναλύεται λεπτομερώς στο άρθρο που δημοσιεύτηκε. Αν εσένα δε σου κάθεται καλά το επιχείρημα αυτό που είναι το μοναδικό που μπορεί να υποστηριχθεί με σοβαρότητα και ψάχνεις άλλη φόρμουλα για να πείσεις το δύσπιστο συμπολίτη σου, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα μπορούσα να πω πολλά για την μείωση των αποδοχών μας, και έχω γράψει αλήθεια εδώ, και έχω πει ακόμα περισσότερα έξω, στην "πραγματική" ζωή. Δεν θα φλυαρήσω για το κύρος μας, τη θέση μας, το Σύνταγμα, την δυσκολία της δουλειάς μας, πράγματα λίγο πολύ γνωστά. Ένα θα πω : σε γνωστό σούπερμαρκετ, για 6ημερη εργασία, 250 ευρώ. Μην αρχίσετε πάλι για το "εμείς είμαστε δικαστές." Συμφωνώ εκ προοιμίου. Αλλά 250 ευρώ ; Το διανοείστε λίγο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. σε ανώνυμο 9.11..
    Τί πεσιμισμός και μοιρολατρία να παρηγοριέστε με συνανθρώπους που είναι εξαθλιωμένοι και δεν έχουν ούτε για τις βασικές τους ανάγκες. Κατ' αρχήν το 250 Ε το μήνα είναι αυθαίρετο.. άλλος μπορεί να πει 100 το μήνα κα άλλος 50. Άλλοι πάλι είναι άνεργοι και δεν έχουν καθόλου εισόδημα. Άρα το συμπέρασμα είναι προφανώς ότι και με 500 να είστε ευχαριστημένοι. Ε όχι φίλε/η.. Δεν θα κάνουμε αυτή τη χάρη στις τράπεζες και στους κεφαλαιοκράτες να τους λέμε ευχαριστώ που μας αφήνουν ακόμα να ζούμε. Ο αγώνας όλων των εργαζομένων θα τείνει στο αυτονόητο δικαίωμά τους για αξιοπρεπείς αμοιβές. Όποιος δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό σκάβει το λάκκο σε όλες τις επερχόμενες γενιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαριτήρια στους συναδέλφους Σεβαστίδη για το αρθρο τους. Επιχειρηματα ουσιας, απλά, σταράτα και ξεκάθαρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς ανώνυμο των 8 Αυγούστου 2012 9:11 μ.μ.

    Γιατί τα 250 ευρώ για 6 ημέρες την εβδομάδα(ενδεχομένως από 8 ώρες την ημέρα)σου φαίνονται πολύ λιγότερα από τα χρήματα που παίρνει ένας πρωτοδίκης;Έχεις σκεφτεί ποτέ ποιο είναι το ωρομίσθιο ενός δικαστή;Για ρώτα κάποιον που δουλεύει 16 ώρες την ημέρα όλες τις ημέρες της εβδομάδος,Κυριακές και αργίες, χωρίς να παίρνει ποτέ άδεια...Υπολόγισε ότι στο ποσό των 2.000 ευρώ που παίρνει ένας νέος πρωτοδίκης πρέπει να αφαιρέσεις τις συνδρομές σε νομικά περιοδικά και τράπεζες νομικών πληροφοριών και γενικά όσα ξοδεύει για την οργάνωση του γραφείου του. Υπολόγισε ότι ο υπάλληλος του σούπερ μάρκετ δεν πληρώνει για το κλιματιστικό τις ώρες που δουλεύει, ούτε για το μελάνι της ταμειακής του μηχανής, αντίθετα με το δικαστή που πληρώνει για το κλιματιστικό το καλοκαίρι και το πετρέλαιο το χειμώνα όταν δουλεύει, αλλά και για το μελάνι του εκτυπωτή του...Υπολόγισε τις μεταθέσεις που θα πάρει ο δικαστής και θα πρέπει να αφήσει την οικογένειά του, να νοικιάσει ένα άλλο σπίτι και να ταξιδεύει πολλά χιλιόμετρα για να την βλέπει...Υπολόγισε ότι ο δικαστής θα πάρει τον ίδιο μισθό όσο παραπάνω κι αν δουλέψει,ενώ ο υπάλληλος του σούπερ μάρκετ, μπορεί να κάνει και υπερωρίες και να πληρωθεί περισσότερο.... Και τέλος, υπολόγισε ότι ο υπάλληλος, όταν τελειώσει τη δουλειά του, στο δρόμο για το σπίτι του, μπορεί και να ξεδώσει λίγο φωνάζοντας "Γ....την κοινωνία μου", ενώ ο δικαστής θα πρέπει να είναι μετρημένος και εκτός υπηρεσίας και το μόνο που μπορεί να κάνει για να ξεσπάσει είναι να γράφει ανώνυμα για ανούσιες συγκρίσεις μισθών....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έχω πει πολλά σε αυτό εδώ το blog και θα μπορούσα να πω ακόμα περισσότερα, αλλά με κάλυψε πλήρως ο συνάδελφος(?) της 10.8.2012, ώρα 11:44...
    Χ.Δ.Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κε Σεβαστίδη ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ και ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
    Ανδρομέδα Στεφανίδου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ