Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017

ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΔΕ 16-12-2017



        
Μαργαρίτα Στενιώτη, Εφέτης, μέλος του ΔΣ της ΕΔΕ
Κωνσταντίνος Βουλγαρίδης, Πρόεδρος Πρωτοδικών, μέλος του ΔΣ της ΕΔΕ
Αθήνα, 18-12-2017
            Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι
Στον απόηχο της Γενικής Συνέλευσης της ΕΔΕ της 16ης Δεκεμβρίου 2017 δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε χωρίς σχολιασμό τα ακόλουθα:

1ον. Τον καταγγελτικό και διχαστικό λόγο του Προέδρου της ΕΔΕ, ειδικά κατά το δεύτερο μέρος της Γενικής Συνελεύσεως, που επαναλαμβάνεται από την έναρξη της θητείας του με συνέπεια την απομόνωση της Ένωσης μας
 2ον. Ανεξαρτησία της Δικαστικής Εξουσίας: Στις Γενικές Συνελεύσεις της ΕΔΕ, από της συστάσεως της μέχρι σήμερα, όλες ανεξαιρέτως οι ομιλίες των Προέδρων αυτής είχαν ειδική αναφορά σε ζητήματα ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης, εξαιτίας διαχρονικών παθογενειών στον τρόπο άσκησης κριτικής των δικαστικών αποφάσεων από πολιτειακούς παράγοντες. Από το παρελθόν να θυμίσουμε τις αντιδράσεις των δικαστικών ενώσεων απέναντι στην προτροπή πρώην κορυφαίου κυβερνητικού παράγοντα να μην εφαρμοσθεί η δικαστική απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, που είχε κρίνει ως αντισυνταγματικό το ΄΄χαράτσι΄΄ στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, τις τοποθετήσεις, επίσης, κορυφαίων κυβερνητικών παραγόντων περί του ότι τα Δικαστήρια δεν δύνανται να ασκούν οικονομική πολιτική όταν εκδίδονταν αποφάσεις, που έκριναν αντισυνταγματικές τις περαιτέρω περικοπές μισθών και συντάξεων και άλλα τέτοια παρόμοια. Η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, φυσικά, ουδέποτε φαλκιδεύθηκε ή διακινδύνευσε ειδικά σε μια δημοκρατική χώρα όπως είναι η Ελλάδα, οι, δε, τοποθετήσεις των Προέδρων της ΕΔΕ ουδέποτε οδήγησαν σε κρίση, όπως συμβαίνει σήμερα, μετά την πρωτοφανή ανακοίνωση του Προεδρείου της ΕΔΕ το οποίο, σε ένα κρεσέντο ανευθυνότητας, ταύτισε ουσιαστικά την κατάσταση της Ελληνικής Δικαιοσύνης με την επικρατούσα κατάσταση σε Πολωνία και Τουρκία, στην οποία (Τουρκία), σημειωτέον, 4.000 δικαστές έχουν αυθαίρετα φυλακισθεί και άλλοι τόσοι καταδιώκονται, αμφισβητώντας έτσι τον Δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης και προσβάλοντας παράλληλα όλους τους Δικαστικούς και Εισαγγελικούς Λειτουργούς της Χώρας. Μια ανακοίνωση, που έχει οδηγήσει σε πλήρη ρήξη εδώ και μήνες και είχε σαν αποτέλεσμα την απουσία για πρώτη φορά στην ιστορία της Ενώσεως από Γενική Συνέλευση του αρμόδιου Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
3ον. Παραλείψεις προαγωγών 40 συναδέλφων Ειρηνοδικών: Σε μια περίοδο, που οι Ειρηνοδίκες της χώρας καλούνται μέσα από ένα πρωτόγνωρο φόρτο εργασίας να περισώσουν την περιουσία των πολιτών από τη λαίλαπα των μνημονιακών μέτρων 40 συνάδελφοι δόκιμοι Ειρηνοδίκες παραλήφθηκαν από την προαγωγή τους σε Ειρηνοδίκες Δ΄ Τάξης. Εξέλιξη δυσάρεστη και το Προεδρείο της Ενώσεως παντελώς απόν. Δεν έπραξε απολύτως τίποτε. Με τον Πρόεδρο της ΕΔΕ να έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στο δικαιοδοτικό σύστημα της Πολωνίας!
4ον. Δικαστική μεσολάβηση: Από την παράθεση των σχετικών στοιχείων προκύπτει πράγματι ότι από τις αιτήσεις για δικαστική μεσολάβηση που υποβλήθηκαν στο Πρωτοδικείο Αθηνών (31 το έτος 2012, 94 το έτος 2013, 82 το έτος 2014, 63 το έτος 2015, 46 το έτος 2016 και 24 το έτος 2017) στο 50% περίπου των περιπτώσεων επετεύχθη συμβιβασμός. Δηλαδή επί συνόλου 340 υποθέσεων τα τελευταία έξι χρόνια επετεύχθη συμβιβασμός για τις 170 υποθέσεις. Τα ανωτέρω, όμως, αριθμητικά δεδομένα καταδεικνύουν επίσης ότι επί των χιλιάδων υποθέσεων, που έχουν εισαχθεί κατά τα προαναφερόμενα έξι έτη στο Πρωτοδικείο Αθηνών ο προαιρετικός σήμερα θεσμός της δικαστικής μεσολάβησης ενεργοποιήθηκε μόνο σε 340 περιπτώσεις (στην εξαετία) γεγονός, που υποδηλώνει ότι, εάν ήταν υποχρεωτικός, επί των χιλιάδων υποθέσεων, που απομένουν (αφαιρουμένων των 340), οι διάδικοι θα ενέμεναν στην έκδοση αποφάσεως με αντιδικία χωρίς να επιτευχθεί ο συμβιβασμός. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι τα μέλη του Προεδρείου, αναλίσκονται στην παράθεση διάφορων δεδομένων για να καταλήξουν τελικά στην πρόταση να θεσπισθεί υποχρεωτικό στάδιο δικαστικής μεσολάβησης σε όλες καταρχήν τις υποθέσεις ειδικών διαδικασιών. Προτείνουν δηλαδή, επί των χιλιάδων υποθέσεων, που εισάγονται προς εκδίκαση, να θεσπισθεί προηγούμενο υποχρεωτικό στάδιο δικαστικής μεσολάβησης και μάλιστα με την τήρηση λεπτομερώς καθοριζόμενης αυτοτελούς διαδικασίας. Είναι προφανές ότι η υιοθέτηση μιας τέτοιας πρότασης θα οδηγούσε σε μία άνευ προηγουμένου αύξηση του φόρτου εργασίας και μάλιστα άσκοπη, αν λάβει κανείς υπόψη του τα ποσοστά προσφυγής σήμερα στη δικαστική μεσολάβηση, αλλά και υπέρμετρη αύξηση των υπηρεσιών των συναδέλφων, προκειμένου να επιτελέσουν το έργο τους κατά το στάδιο της δικαστικής μεσολάβησης πάνω στο ήδη βεβαρυμμένο πρόγραμμα συνεχών συνεδριάσεων επί αστικών και ποινικών υποθέσεων (σχεδόν σε καθημερινή βάση). Πρόκειται για μια πρόταση, που δεν λαμβάνει υπόψη την ισχύουσα πραγματικότητα, για μία πρόταση ουτοπία και άνευ αντικειμένου, καθόσον η υλοποίηση της απαιτεί ριζικές αλλαγές στις δομές ολόκληρου του δικαστικού συστήματος. Τέλος, τη στιγμή, που η Πολιτεία προωθεί το θεσμό της διαμεσολάβησης, ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού θεσμού εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών, που θα μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με τη δικαστική μεσολάβηση, το Προεδρείο αδιαφορεί στο πλαίσιο εμμονικών αντιλήψεων ορισμένων μελών του περί ιδιωτικοποίησης της Δικαιοσύνης.
5ον. Σειρά προβαδίσματος στις Γενικές Συνελεύσεις της ΕΔΕ: Κατ΄ απόκλιση από την ισχύουσα επί δεκαετίες σειρά του προβαδίσματος αναφορικά με τις θέσεις Προέδρου και Εισαγγελέως Αρείου Πάγου, που καθορίζονταν πρώτες σε σειρά με τον εκάστοτε Υπουργό Δικαιοσύνης και τον εκπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος,  οι θέσεις Προέδρου και Εισαγγελέως Αρείου Πάγου καθορίστηκαν από το Προεδρείο για πρώτη φορά κατά παρέκκλιση του ανωτέρω πρωτοκόλλου με αποτέλεσμα να προηγείται στη σειρά του προβαδίσματος Γενικός Γραμματέας Υπουργείου έναντι του Προέδρου και της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου. Κατά τ΄ άλλα το Προεδρείο σέβεται την ισοτιμία των τριών εξουσιών. Για την κατάταξη αυτή το Προεδρείο της ΕΔΕ επικαλείται την ΥΑ 52749/2006, η οποία στην προκείμενη περίπτωση Γενικής Συνέλευσης Επιστημονικού Σωματείου δεν έχει εφαρμογή καθόσον κατά ρητή διάταξη της ίδιας ΥΑ αυτή εφαρμόζεται μόνο κατά τις επίσημες εορτές και τελετές. Ωστόσο, το Προεδρείο κατόρθωσε και την ΥΑ να εφαρμόσει λανθασμένα καθόσον ο Γενικός Γραμματέας Υπουργείου δεν εμπίπτει στην έννοια του μέλους της Κυβέρνησης ώστε να καταλαμβάνει την Πρώτη θέση.
            6ον. Φορολογικά θέματα: Απώλεια των κεκτημένων της 89/2013 αποφάσεως του Μισθοδικείου: Μία απόφαση σταθμός, που εάν είχε αξιοποιηθεί από το Προεδρείο δεν θα είχαμε τις απώλειες του Αυγούστου. Δεν αρθρώθηκε ούτε ένας επιστημονικός λόγος, δεν πραγματοποιήθηκε ουδεμία θεσμική συνάντηση μέχρι σήμερα με τους αρμόδιους Υπουργούς και η φοροαπαλλαγή καταργήθηκε και μάλιστα αναδρομικά από 1-1-2017. Το τι θα κληθούν να αποδώσουν οι συνάδελφοι σε λίγο καιρό είναι προφανές, ενώ η μείωση του εισοδήματος μας για άλλη μία φορά μέσω του νέου φορολογικού συστήματος από 1-1-2018 βρίσκεται προ των πυλών. Δεδομένου ότι οι λειτουργικές δαπάνες των συναδέλφων είναι ιδιαίτερα αυξημένες, λαμβανομένων υπόψη όλων των προαναφερομένων, θα μπορούσε το φορολογικό να έχει οριστική και αμετάκλητη λύση. Μια μεγάλη ευκαιρία χάθηκε από υπαιτιότητα του Προεδρείου, που επί μήνες έχει επιδοθεί σε πόλεμο ανακοινώσεων και προσωπικών αντιπαραθέσεων.
            Οι επιστροφές των αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων ετών 2013, 2014, 2015 και 2016 ήταν το αποτέλεσμα αποκλειστικών ενεργειών των υπογραφόντων την παρούσα, αλλά και η δικαίωση μας αναφορικά με τα έτη 2010, 2011, 2012 όπως από αναμφισβήτητα δημόσια έγγραφα της κρίσιμης περιόδου προκύπτει και θα παραθέσουμε σε όλα τα δικαστήρια της Χώρας.
            Το Προεδρείο της ΕΔΕ δεν γνώριζε ούτε τις Πολ της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που εκδίδοντο κατά καιρούς, ενώ, από τις τοποθετήσεις του Προέδρου της ΕΔΕ σχετικά με την τελευταία Πολ (1172/2017) προέκυψε ότι ο ίδιος δεν τελεί σε πλήρη γνώση της ουσίας του ζητήματος, το οποίο, βέβαια, ουδέποτε διερεύνησε, δεδομένου ότι, μεταξύ άλλων, έκανε αναφορά σε πενταετή παραγραφή των αξιώσεων μας, ενώ πενταετές είναι το δικαίωμα ανάκλησης φορολογικής δήλωσης.
7ον. Μισθολογικά: α) 50% των αναδρομικών 2012-2014: Καμία ενέργεια του Προεδρείου περί νομοθετικής ρύθμισης του ζητήματος για λογαριασμό των συναδέλφων, που δεν άσκησαν τις σχετικές αγωγές και οι οποίοι από 27-12-2017 θα δουν μείωση στα εισοδήματα τους παρόλο που το Προεδρείο διέθετε το ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο της έκδοσης εκατοντάδων αποφάσεων με θετική έκβαση, β) Πάγωμα μισθολογικών ωριμάνσεων: Καμία ενέργεια από το Προεδρείο και ουδεμία πληροφόρηση. Η συνάντηση με το οικονομικό επιτελείο ανακοινώνεται εδώ και μήνες, μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί και όπως όλα δείχνουν ούτε πρόκειται
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι
Το Προεδρείο της ΕΔΕ μπροστά στην αδυναμία του να επιλύσει ζωτικά ζητήματα του Σώματος όπως αυτά διατυπώθηκαν ανωτέρω έχει επιλέξει τη γνωστή ΄΄συνταγή΄΄ της πόλωσης και της πρόκλησης τεχνητής έντασης διογκώνοντας καταστάσεις.
Η τεχνητή ένταση, που έχει δημιουργηθεί στις σχέσεις αυτού με την εκτελεστική εξουσία δεν αφορούν κανένα από εμάς. Η κατάσταση θα οδεύει συνεχώς προς το χειρότερο, το εισόδημα μας αρχίζει να συρρικώνεται και τούτο θα είναι εμφανές από τη νέα χρονιά, ενώ οι βαρύγδουπες διακηρύξεις το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να αποπροσανατολίζουν και να καλύπτουν την αδυναμία του Προεδρείου να εξασφαλίσει ένα θεσμικά ασφαλές περιβάλλον άσκησης του δικαστικού λειτουργήματος με όρους πραγματικής οικονομικής ανεξαρτησίας.
Η αλλαγή στην Ένωση αποτελεί, πλέον, ζήτημα ζωτικής σημασίας για τα συμφέροντα του Σώματος.

Μαργαρίτα Στενιώτη, Εφέτης, μέλος του ΔΣ της ΕΔΕ
Κωνσταντίνος Βουλγαρίδης, Πρόεδρος Πρωτοδικών, μέλος του ΔΣ της ΕΔΕ
  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, αναφορικά με τα σχόλια που δημοσιεύονται ότι:
1) Δε θα δημοσιεύονται δυσφημιστικά και εξυβριστικά σχόλια
2) Δε θα δημοσιεύονται ΑΣΧΕΤΑ σχόλια σε ΑΣΧΕΤΕΣ αναρτήσεις
3) Δε θα δημοσιεύονται επαναλαμβανόμενα σχόλια στην ίδια ανάρτηση
4) Δε θα δημοσιεύονται σχόλια σε Greeklish


5) Σχόλια σε ενυπόγραφα άρθρα θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.
6) Σχόλια σε ενυπόγραφο σχόλιο θα δημοσιεύονται μόνον εφόσον και αυτά είναι ενυπόγραφα.

7) ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ "ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ"


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ